Меморіальний музей-садиба І.С.Козловського
Храм Бориса і Гліба
Національний музей Битва за Київ у 1943 році
Колонада Луна
Меморіальний музей Г.С.Сковороди

Творчі колективи
Творчі колективи
Меморіальний комплекс гетьману України Івану Мазепі та українському козацтву
					
				

Приймальня управління
(044) 286-87-48

Конкурс на заміщення вакантних посад керівників закладів культури

 

 

17 жовтня  2018 року

Вишгородський історико-культурний заповідник впровадив
інтегровані уроки з краєзнавства

Серед шкіл, які є пілотними у впровадженні проекту нового Державного стандарту початкової загальної освіти, і Вишгородська школа №1.  Новий метод навчання -- перехід від знаннєвої школи до школи компетентностей – дає учителям більше можливостей для урізноманітнення занять, разом з тим вимагає й розширення бази для проведення уроків. Одну з таких баз запропонував Вишгородський історико-культурний заповідник – проведення інтегрованих уроків з краєзнавства у Музеї давньоруського гончарства. Заняття включає екскурсію мезеєм, розповідь у доступній для дітей формі про історію краю, його ремесел, знайомство з унікальними експонатами та традиціями і побутом Київського Полісся, а також – бліц-майстер-класи. Цьогоріч у музеї розгорнулася низка експозицій, які дають додаткові можливості кращого засвоєння краєзнавчої інформації.

Вишгородський заповідникУчні 2-Г класу Вишгородської школи №1 (це один з таких пілотних класів), які завітали до Музею на інтегрований урок, з цікавістю слухали інформативні, захопливі розповіді завідувача музею Олександра Кочубея про історію Вишгорода, який у часи Київської Русі був потужним гончарним центром, про розвиток човнярства і рибальства – в експозиції музею є унікальні човни-довбанки. А завідувач експозиції "Від бортництва до вуликового бджільництва» Олексій Скоростецький розказав про життя бджіл, і закріпив розповідь демонстрацією фільмів на бджолину тему. А а потім хлопчики й дівчатка й самі долучились до одного з ремесел – Олексій Скоростецький навчив їх власноруч виготовляти свічки з духмяного воску, які діти понесуть додому, щоб похвалитися рідним щойно отриманими новими навичками. А ще була весела фотосесія на виставці "Плетене диво", а потім -- дегустація меду з духмяним чаєм. Другокласники прийшли із своїм сюрпризом -- почастували всіх лимоном, який виростили самі в класі, то ж сюди додалися і елементи вивчення ботаніки. Також учителька другокласників Наталія Іванцова детально розпитала Олександра Кочубея про майстер-класи з гончарства і ліплення з глини, аби наступного разу завітати з дітьми на творчі заняття.

Такі заняття у Музеї давньоруського гончарства проходять майже щодня. Вони стали популярними і серед інших шкіл міста. Зокрема, найактивнішими відвідувачами є учні Вишгородської спеціалізованої школи «Сузір»я». Найбільший інтерес виликає те, що інколи діти стають свідками передачі нових експонатів. Зокрема, в експозиції "Від бортництва до вуликового бджільництва", крім давніх бортей, донедавна було 14 вуликів різних типів і різного часу виготовлення, за якими можна відстежувати історію бджолярства Київського Полісся. А нещодавно житель Обухівського району Анатолій Здоренко передав музею 15-й. Це вулик Український на дві бджолині сім"ї, який прибув до музею під час заняття для четвертокласників школи "Сузір"я", і це викликало в них неабияке захоплення.

Втім, така форма роботи з дітьми вийшла за межі лише Вишгорода. Такі заняття – екскурсії дедалі частіше відвідують і школярів Києва та Київщини. Нещодавно до музею завітали вихованці з дитячого будинку сімейного типу та члени клубу за інтересами з Печерського району Києва у у рамках програми "Діти Печерського району -- дітям Вишгорода". Директор Вишгородського історико-культурного заповідника, кандидат історичних наук Влада Литовченко, тепло привітавши гостей, зауважила, що запроваджена програма спрямована на ознайомлення з історією, побутом і традиційними ремеслами Вишгородського краю, і це сприятиме глибшому пізнанню історії України загалом.

А семикласники столичної школи №159, окрім загальної інформації, зосередились на історії я гончарної справи у Вишгороді часів Київської Русі, а потім і самі спробували свої сили у цій справі: одні з них працювали на гончарному крузі, інші ж ліпили з глини. Ці вправи так захопили всіх, що до ліплення долучились і педагоги.

Також незабаром очікується візит школярів з Боярки.

Новий Державний стандарт початкової загальної освіти наступного року з формату пілотного вийде на рівень загальний. І Вишгородський історико-культурний заповідник напрацьовує досвід проведення інтегрованих уроків, який уже зараз показує – ця справа є успішною.

інтегровані уроки з краєзнавства уроки з краєзнавства

<< Назад