Меморіальний музей-садиба І.С.Козловського
Храм Бориса і Гліба
Національний музей Битва за Київ у 1943 році
Колонада Луна
Меморіальний музей Г.С.Сковороди
Творчі колективи
Творчі колективи
Меморіальний комплекс гетьману України Івану Мазепі та українському козацтву
					
				

Приймальня управління
(044) 286-87-48

 

 

29 жовтня 2019 року

Підсумкова прес-конференція за результатами впровадження проекту
«Історико-культурна спадщина Вишгородщини: QR-кодування, моніторинг,
апробація та популяризація» відбулася 28 жовтня 2019 року.

Місце проведення: м. Київ, вул. Б. Хмельницького, 8/16, Українське національне інформаційне агентство «Укрінформ». 
Організатор: Вишгородський історико-культурний заповідник за підтримки Українського культурного фонду.

Учасники прес-конференції зазначали, що накопичений досвід стане у пригоді багатьом історико-культурним закладам області, і висловили вдячність команді проєкту.

У межах пілотного проєкту, який впроваджує Вишгородський історико-культурний заповідник (ВІКЗ) за підтримки Українського культурного фонду (УКФ), вперше в Україні завдяки новітнім технологіям не лише оснащено QR-кодами 22 історико-культурні пам’ятки, а й створено віртуальний туристичний простір.

Досвідом ВІКЗ уже зацікавились історико-культурні установи м. Чернігів, м. Тернопіль, м. Олевськ, м. Рівне.

Під час пресконференції було презентовано першу в Україні поштову марку з QR-кодом і одну з перших у світі інтерактивних листівок з QR-кодом. Також було презентовано іміджевий альбом «Старожитності Вишгородщини», виданий у партнерстві з Видавництвом «Мистецтво».

Заступник начальника управління культури, національностей та релігій КОДА Сергій Васильонок наголосив на важливості проєкту для Київщини і поінформував про намір у наступному році поширити цей досвід на інші музейні установи області. «Без інноваційних технологій нині вже обійтись неможливо. В Україні існує QR-кодування пам’яток, але значущість проєкту ВІКЗ у його системності, яка включає також дослідження, моніторинг і апробацію. Тому область підтримуватиме справу і фінансово, і організаційно».

Виконавча директорка Українського культурного фонду Юлія Федів поінформувала, що ВІКЗ впроваджує один із 430 проєктів УКФ, який цьогоріч інвестував у культуру та мистецтво України понад 500 млн грн. «Завдяки якісному впровадженню проєкту ВІКЗ, створено, по суті, диджитальний варіант історико-культурних об’єктів Вишгородщини. Коли ж цей досвід пошириться, то матимемо цифровий музей України».

Директор ВІКЗ, кандидат історичних наук, куратор проекту Влада Литовченко розповіла про етапи проєкту. «Першим етапом був відбір пам’яток для QR-кодування. На Вишгородщині понад 200 пам’яток історії й археології. Ми відібрали найбільш знакові, доступні і популярні. Другий етап – наукове дослідження і написання статей для спеціального розділу сайту ВІКЗ. Також згенерували QR-коди, встановили таблички, апробували систему «сайт-відвідувач». Третій етап ключовий – моніторинговий. Є й позапрограмні елементи. Результати моніторингових досліджень публікуються в науково – методичному виданні з QR-кодизації, яке отримають наукові установи, бібліотеки, виші, музеї. Добре спрацювала на привернення уваги до проєкту акція «Доторкнись до історії», під час якої зірки театру й естради, культурні діячі, представники влади популяризували об’єкти QR-кодування. У наших планах – розширення кількості об’єктів QR-кодування, розробка інноваційних екскурсій, квестів для молоді. І ще. Вийшов іміджевий альбом «Старожитності Вишгородщини». Заповіднику цьогоріч – 25 років. В альбомі відображено не лише перебіг проєкту, а й досягнення ВІКЗ за 25 років».

В.о. голови Вишгородської райдержадміністрації Олексій Данчин наголосив на важливості проєкту для Вишгородщини. «Ми підтримуємо  заповідник в усіх аспектах. Також обговорюємо ідею створення мобільного додатку під умовною назвою «Неймовірна Вишгородщина», у якому будуть й об’єкти історико-культурної спадщини, і туристичні об’єкти Вишгородщини готелі, ресторани тощо, що дасть новий поштовх до залучення туристів».

Українська акторка і телеведуча, народна артистка України, учасниця акції «Доторкнись до історії» Ольга Сумська висловила побажання поширювати проєкти, які популяризують Київщину і Київ. «Хочу щиро порадіти – як актриса, як творча людина, що завдяки цьому проєкту справді доторкнулась до історії і передати уклін від команди акторів, яка долучилась до акції «Доторкнись до історії Коли про акцію поширились публікації в соцмережах, я отримала багато запитань від молоді – як потрапити до заповідника. Вишгородський край – це справді перлина України,  яку потрібно популяризувати».

Головний редактор видавництва «Мистецтво» Ніна Прибєга зазначила, що цей проєкт – велике відкриття для музейної й туристичної справи України. «Це – промоція України як країни з величезною культурною історією, і донесення до читача, глядача, екскурсанта цієї історії. Видавництво «Мистецтво» завжди працює з новітніми технологіями, то ж підтримало проєкт ВІКЗ як глобальний, науково вивірений, з великим майбутнім і своїми родзинками. Тут є унікальна поштова марка, інтерактивна листівка, прекрасний іміджевий альбом «Старожитності Вишгородщини».

Завідувач історичного музею ВІКЗ Дмитро Шевченко розповів, що над науковою й академічною основою проєкту працювало багато дослідників, археологів, істориків. «Завдяки новаціям старовинні пам’ятки були вписані в сучасне урбаністичне середовище. Під час моніторингу ми отримали дані щодо ефективності інноваційної технології. Ця справа матиме продовження, адже цей ресурс можна розвивати, наш досвід можна застосовувати у різних музейних просторах України. Це цікавий і бюджетний варіант. Приємно, що ним зацікавились колеги з різних музеїв України».

В.о. завідувача відділу археології Києва Інституту археології НАНУ, кандидат історичних наук Всеволод Івакін зазначив, що проєкт дуже вдалий і актуальний. «У зв’язку з новим законодавством про землю питання археології стає ще актуальнішим, ніж було досі. А цей проєкт допомагає мешканцям Києва, Київщини дізнатися про величезні багатства, накопичені їхніми предками».

Головний спеціаліст управління культури, національностей та релігій КОДА Наталія Остапенко звернула увагу, що після акції «Доторкнись до історії», яку управління висвітлювало на офіційних веб-порталах, у соцмережі почався справжній бум зацікавлення серед молоді. Також вона розповіла про інтерес інших регіонів України до проєкту. «Від наших колег з Миколаївської ОДА прийшло запрошення на туристичну майстерню, яка відбудеться у листопаді за участю представників туристичної галузі України. Вони хочуть детальніше дізнатися про проєкт, то ж запрошують долучитися і представити його».

Медійний захід довів, що рушійною силою до позитивних економічних змін та розвитку туризму, інновацій, IТ у регіонах України  можуть стати музейні заклади та збереження культурної спадщини.

Режим доступу до відео: https://www.youtube.com/watch?v=2Eknt_mcf6g

<< Назад